Kalenteri  –––––   heinäkuu 2021

matiketopelasu

28.07.

29.07.

30.07.

1.07.

2.07.

3.07.

4.07.

5.07.

6.07.

7.07.

8.07.

9.07.

10.07.

11.07.

12.07.

13.07.

14.07.

15.07.

16.07.

17.07.

18.07.

19.07.

20.07.

21.07.

22.07.

23.07.

24.07.

25.07.

26.07.

27.07.

28.07.

29.07.

30.07.

31.07.

1.07.

2.07.

3.07.

4.07.

5.07.

6.07.

7.07.

8.07.

Hae sivustolta

Tundo!

Leo McFall, kapellimestari
Alexandra Silocea, piano

***

Cecilia Damström: Tundo!
Dmitri Šostakovitš: Pianokonsertto nro 2 F-duuri, op. 102
Johannes Brahms: Serenadi nro 1 D-duuri, op. 11



Tundo!

Katso konsertti tästä linkistä!
Konsertin ensiesitys on nähtävissä torstaina 11.2.2021 klo 19.00 alkaen. Tallenne on katsottavissa 30.6.2021 saakka.

Konsertin kesto noin 1 tunti 35 minuuttia.

***

Kokeneen Oulun-kävijän Leo McFallin tuliaisina on kiehtova kokonaisuus kolmelta vuosisadalta. Johannes Brahms käynnisteli sinfonikon uraansa viihteellisellä Serenadilla orkesterille, kun taas Dmitri Šostakovitš sävelsi dramaattisesta kohti romantiikkaa ja railakkuutta muuttuvan pianokonserton syntymäpäivälahjaksi pojalleen.

Sen sijaan Cecilia Damströmin Tundo! vetää vakavaksi. Nimi on latinaa ja viittaa koputtamiseen, jyskyttämiseen ja hakkaamiseen, tai nykymusiikiksi käännettynä koko Euroopan omaatuntoa kolkuttavan pakolaiskriisin piinallisen sitkeisiin sivuääniin.

***

Tundo!

Watch the concert from this link!
Live stream will be available on Thursday 11th February at 7 PM. Recording can be watched until 30 June 2021.

Duration about 1 hour 35 minutes.

***

Leo McFall, conductor
Alexandra Silocea, piano

Cecilia Damström: Tundo!
Dmitri Shostakovich: Piano Concerto No. 2 in F Major, Op. 102
Johannes Brahms: Serenade No. 1 in D Major, Op. 11

Leo McFall, an experienced Oulu visitor, presents us with a fascinating entity spanning three centuries. Johannes Brahms began his career in symphonic music with the entertaining Serenade for an orchestra whereas Dmitri Shostakovich composed a piano concerto ranging from drama to romanticism and boisterousness as a birthday present for his son.

Cecilia Damström’s Tundo!, instead, gives us serious cause for reflection. The title is in Latin and and refers to knocking, pounding and beating, or when translated into contemporary music, the painfully tenacious murmurs caused by the refugee crisis that is knocking the conscience of the entire Europe.